Ще ми се оплаквате от пиратството ли???

Тъй. Принципно се кефя да ходя на кино и предпочитам филмите, които са ми хванали окото, да ги видя на голям екран, особено ако трейлърите са ми направили впечатление с визия или екшън. От друга страна, пиратствам филми и музика ужасно много и нямам никакво намерение да спирам. Причината не е финансова, по отношение на киното е основно липсата на филма, който искам да гледам, на българските екрани, във формат, който мога да гледам. Така де… Не ми дреме за печалбата на продуценти и разпространители, дреме ми за собствения ми кеф, който е осезаемо по-голям, когато гледам филма в киното.

Обаче…

Два от филмите, които ми привлякоха най-силно вниманието – и които, имам чувството, ще са основните претенденти за „Оскар“ за главна мъжка роля и, може би, за най-добър филм – в България излизат съответно след един и след два месеца. „Полет“ на Робърт Земекис и „Линкълн“ на Спилбърг. Ще излязат съответно след два месеца и след един месец. Приблизително. А в Замунда вече ги има с добро качество. И това далеч не е първият път, когато нещо подобно се случва. Тъй де… Уважаеми разпространители, с тези забавяния си проваляте бокс-офиса. Браво на вас.

Всъщност, сега като гледам програмата на „Арена Младост“, се чудя и се мая… По нормалния свят „Спешна пратка“ и „Детектив Алекс Крос“ вече ги има на блу-рей, докато при нас легално излязоха едва след като съответните релийзи се появиха по тракерите. Излизането на „Облакът Атлас“ не само че почти съвпадна с появата на качествените релийзи по „пиратските“ сайтове, но и всичките прожекции са късно вечер. Какви пари ще ви направят тогава? Дали тези филми нямаше да ви изкарат много по-голяма печалба, ако ги бяхте издали навреме, а, уважаеми разпространители, които и да сте? А, де? Какъв е смисълът да ги пускате толкова късно, като по този начин си губите сигурно половината публика?

Както и да е, разпространители, мога да преживея факта, че не ми давате шанс да си платя за азиатските филми. Мога да приема, че не желаете да гледам „Хобит“, та ми го издавате само в неудобен за мен формат. Мога дори да преодолея това, че не гледате на мен като на нормален зрител на анимационни филми и ми ги пускате само с изключително некадърен дублаж. Мога, да. И ги пиратствам, да. Не че на вас ви пука – нали има други, които да ви пълнят джобовете. Но да ми пускате Оскарови претенденти по време, когато номинациите за съответните награди вече ще бъдат, най-малко, обявени, и после да викате, че аз, Интернет-пиратът съм ви бил ограбвал… Хайде не, а? `щото аз „Линкълн“ и „Полет“ сега ще си ги гледам на компютъра, макар че исках да ги видя на голям екран… И щях да го направя, ако ми бяхте дали тази възможност, когато му беше времето.

Така де… Излезе ли, в удобен за мен формат и в точното време, филм, който да искам да видя на кино, ще го направя… вероятно. Не защото ми пука за вас, разпространители, а защото ми пука за мен самия. Защото съм готов да платя съответната цена за качественото изживяване. А вие готови ли сте да ми вземете парите? Или ще ми издавате филмите със закъснение, ще ги осакатявате с калпав дублаж, ще ме лишавате от избор в какъв формат да ги гледам и, в крайна сметка, ще обвинявате мен и хората като мен за собствената си тъпотия?

А?

Tigermaster

5 thoughts on “Ще ми се оплаквате от пиратството ли???

  1. На мен пък ми пука, че родните разпространители от много години насам пренебрегват феновете на азиатското кино и по-точно на филмите с бойни изкуства. Преди време Прооптики пуснаха някакви осакатени релийзи на няколко филма и дотам, Ай Пи видео пляснаха един некадърен дублиран и несинхронизиран вариант на „Принцеса Мононоке“ и толкова, ПроФилмс още се мъчат да докарат Колекцията на Студио Гибли в БГ и за повече от 3 години издадоха на DVD само Наусика и Spirited Away – при последната ми кореспонденция с тях не можаха да ми кажат кога (и дали изобщо) ще могат да издадат всички филми от колекцията – което е жалко…

    Относно филмите с бойни изкуства – тук няма да се появят класиките в жанра, като Змия под сянката на орела, Ninja in the Dragon’s den, Prodigal son, Eastern Condors, Dragons Forever, Drunken Master 2, Dreadnaught, Warriors Two и много, ама наистина много заглавия от този жанр…

    Подкрепям и уважавам труда на хората, коит оправят тези филми, но си ги набавям от чужбина, понеже тук има огромна липса и доста от тях ги гледам по торентите, преди да си ги набавя на физически носител – това ме прави пират, но не се срамувам от този факт – хубавите заглавия ги купувам после, а лошите просто ги забравям🙂

    За жалост любимите ми филми скоро няма да ги видя на родна земя и това ме кара да отправям поглед към торентите – там има добри хора, на които им пука за нас феновете на по-малко разпространеното тук азиатско кино🙂

    Съгласен съм, че пазарът тук не е от калибъра на американския, но това не пречи да получаваме навреме заглавията по кината – но пък там вече ще навлезем във финансовата страна на нещата🙂

    Поздрави

  2. Напълно съм съгласен с теб. И аз искам да гледам поне „Китайски Зодиак“ на голям екран, а и съм убеден, че ще има успех тук, ако по случайност излезе, особено ако това стане навреме.
    И бих се радвал, ако мога да се сдобия с истински и добре преведени копия на споменатите от теб филми.
    Именно това е причината, поради която избеснях в този блог-пост така – разпространителите на филми хем се опитват да ми вменяват вина за това, че пиратствам, хем ме принуждават да пиратствам.

    Както и да е…
    Поздрави.

  3. Китайския Зодиак не го чакай на кино у нас…

    Просто няма да има кой да го пусне, понеже феновете на martial arts movies, никой не ги бръсне за слива (в това число и аниме маниаците), тъй че потърпи за читав рип по родните торенти и си го гледай у дома – да ти е мирна главата.

    Аз чакам само малко да се стабилизирам финансово и продължавам да подбирам оригиналните заглавия за моята лична филмова колекция.

    Засега не са много като бройка (около 240), но сред тях има много качество в лицето на Police Story trilogy, God of Gamblers 1&2, Prodigal Son, Righting Wrongs, Project A, Spooky Encounters, Odd Couple, SPL, Mr. Vampire, Knockabout, Magnificent Butcher, Once upon a time in China trilogy и още много и много, но повечето са добивани чрез първично гледане на пиратски видеокасети и торенти с добри рилийзи и после са добавяни в пазарската ми кошница🙂 Но това е друга тема навярно🙂

  4. Междувременно по тракерите се появиха почти, ако не и съвсем всичките номинирани за „Оскар“ за най-добър филм произведения с гледаемо качество. „Клетниците“, „Джанго“, „Zero Dark Thirty“ и така нататък. Всичките ги има.
    Чудесно просто.

  5. Pingback: РЕВЮ: “Les Miserables”/”Клетниците” | tigermastersblog

Вашият коментар

